Når et transportfirma skal vælge en transportløsning

13 January 2021
Anders Lundtang Hansen

editorial

Prøv at tænk på et bestemt transportfirma!

Du vil formentlig komme til at tænke på, hvordan de er kendetegnet ved at bringe ting ud, som kan være med alt fra logoer, farver med videre på kassevogne til store container på skibe til en taske på ryggen af en budbringer på cykel.

Det er lidt sjovt at tænke på, at nogle transportfirmaer har sat sig sådan en genkendelse i vores sind, at der ikke skal mere til, før vi kan se for os, hvordan de transporterer ting.

Det er sådan set god brandingstrategi, da de har gjort deres for at være genkendelige, så man tænker på dem og dermed vælger dem, når man skal have transporteret noget.

Der er selvfølgelige en masse andre parametre, der ligger til grund for, hvilket transportfirma man vælger i sidste ende, men dem, man vælger at kontakte i starten, har nok den største chance for, at vi som kunder vælge dem.

Transportfirmaer kan transportere med mange forskellige midler

Det endnu mere finurlige er så, at selvom du måske kender et givent firma for for eksempel deres kassevogne, farver og logoer, så kan det sagtens tænkes, at de transporterer tingene på andre måder også.

Dette kan både være i flere led, hvor de samarbejder med partnere, underleverandører med videre, eller de ligefrem har en udvidelse af deres eget firma til andre transportformer, man bare ikke forestiller sig så tit eller ser.

For det firma, som du kender for deres kassevogne, kan måske sagtens have fly, de transporterer videre med.

Det giver jo ikke nogen mening, hvis du skal have en pakke sendt til det ydre Mongoliet, at man så kører i kassevogn hele vejen.

Så flyver man måske pakken noget af vejen, men det er de velkendte kassevogne, der kommer ud til afsender og modtager, så man her kan brande sig for øjnene af kunderne.

More articles