Hvad kendetegner Lacoste for dig?

16 January 2022
Anders Lundtang Hansen

editorial

Alt fra de største firmaer til de mindste idéer er udsprunget af en tanke eller en plan for noget, som der oftest var hos en enkelt person, som man så måske vælger at dele tidligt med en samarbejdspartner, hvorpå man kan forene ens kompetencer til fulde og udnytte dem derefter.

Det kan være en plan med at være en virksomhed, som der vil vinde store markedsandele.

Men det kan også være, fordi der sker noget spontant, som der udvikler sig til at blive stort.

Du kender måske tøjmærket Lacoste, og hvad kendetegner så dette?

De fleste vil sige krokodillen – det er ikke en alligator – som der pryder mærkets logo, og som der er at finde på langt størstedelen af deres tøj.

Den er forsøgt kopieret på lovlige og ulovlige måde, men der er bare intet som denne ‘dille, der signalerer, at her har man at gøre med noget tøj af høj kvalitet.

image

Lacoste er for altid forbundet med denne symbolik

Nogle gange finder man på et logo eller et emblem i skyndingen, fordi man sent i processen kommer i tanke om, at man skal bruge dette.

Andre gange er det noget, som man betaler i dyre domme for, der har den rette symbolik samt farver med videre, hvor der kan komme mange forslag til, før man finder den rette.

Med Lacoste er det lidt mere oplagt med dette valg af dyr:

Historien går nemlig på, at tennisspilleren af samme navn havde udtalt, at hvis man vandt i en bestemt kamp, så ville han erhverve sig en krokodilleskindstaske.

Efterfølgende er han blevet kendt som “krokodillen”, og det har affødt det kendte tøjmærke med det symbol, som der er let at afkode for mange.

Og mange er da også stolte af at kunne vise frem, at de har tøj af dette mærke.

More articles