Hvad adskiller et dyrt webhotel fra et billigt?

19. september 2021   |   by Emilie Jacobsen

Er du på jagt efter et webhotel, er du måske i tvivl om, hvad der skulle få dig til at vælge et dyrt frem for et billigt. Hvad får du helt præcist ud af det? Og i hvilke situationer er det relevant for dig? Det kommer vi ind på her. Artiklen er inspireret af webhotel-guiden.dk. De skriver guides til en række forskellige danske webhoteller. Er du på udkig efter et dansk webhotel, kan du gå ind og se på deres side. Vores råd kan dog bruges, lige meget om du er på udkig efter et dansk eller udenlandsk webhotel. 

Serverplads og typen af server

En af de største forskelle på dyre og billige webhoteller er, hvor meget serverplads du får, og hvad typen af server er. Begge dele er afgørende for, hvor meget din hjemmeside må fylde, og hvor hurtigt den kan blive hentet, når der er mange besøgende på den. Skal du oprette en hjemmeside til din virksomhed, er dette et særligt vigtigt element at se på. 

Kundeservice

Der er også stor forskel på, hvilken kundeservice du bliver tilbudt alt efter, om der er tale om et dyrt eller et billigt webhotel. På et dyrt webhotel har du typisk adgang til telefonisk support, mens du med et billigere webhotel må nøjes med en chat eller mails. Det er selvfølgelig nemmere at få telefonisk support, og du har mulighed for at få løst dine problemer med det samme. 

Antal af personlige mails 

En tredje forskel kan også være, hvor mange personlige mails, du må have. Der bliver tit knyttet et mailhotel til dit webhotel. Det giver dig mulighed for at oprette personlige mails, der bruger hjemmesidens domæne som endelse. Det får din hjemmeside til at fremstå langt mere professionel. Har du ansatte i din virksomhed, har du selvfølgelig brug for, at de kan have deres egen mail, så kunderne kan skrive direkte til dem.